woensdag 8 oktober 2008

Laptop gecrashed

"Ja", zei mijn vriend Cor, "De laptop van mijn vriendin is gecrashed. Windows vroeg om een ....32 bestand.

"Ze heeft hem weggebracht naar een bedrijf. Die rekende 170 euro om de gegevens van de harde schijf te halen. Dat was niet mogelijk. De harde schijf is kapot. Nu zetten ze er voor zeven tientjes een nieuwe harde schijf in."

Ach ach ... Ik had eerst de laptop opgestart met een CD-tje Insert of iets soortgelijks. Dan maakt het niet uit of Windows wel of niet draait. Alles draait vanaf die CD. Je maakt dus ook niks kapot.

Cor gaat die kapotte harde schijf terugvragen en dan zullen we eens zien of die bestanden echt weg zijn. Als Windows om een bestand vraagt is er wel iets op de schijf dat het doet. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb Cor nog gezegd dat ik met die 170 euro heel erg tevreden zou zijn geweest.

"Joh", zei Cor, "Als er nog wat te redden valt van de foto's op die laptop, dan vallen er een paar traantjes van geluk!"

Ik zie nog kansen, Cor!

1 opmerking:

Elmas zei

Ik heb er zeer goede resultaten met behulp van dit data recovery software is ook nuttig om te herstellen, plaatjes en bestanden.